J.D. Power adındaki kuruluş her yıl Amerika, Japonya, İngiltere, Almanya gibi 20’ye yakın önemli şehirlerde araştırmalar yapmaktadır. J.D. Power özellikler otomobil üreticilerin saygı duyduğu ve veri satın aldığı bir kurumdur. J.D. Power bu sefer “En çok şikâyet alan otomobil markaları“nı araştırdı. 24 markaya ait yaklaşık 14 bin aracın kullanıcısıyla görüştü ve her markadan aynı sayıda, 1 yaşla 3 yaş arasında otomobiller üzerinde araştırma yaptı.
J.D. Power’ın aynı araştırmada “En az şikâyet alan otomobil markaları“nı da yayımladı. En az şikâyet alan otomobil markalarına göz atmak için linke tıklayın: DÜNYANIN EN AZ ŞİKÂYET ALAN OTOMOBİL MARKALARI HANGİLERİ?
Araştırma; motor, şanzıman, kaporta, iç mekân, elektrik, yürüyen aksan, ses sistemi, ısıtma-soğutma, sürüş konforu ve yakıt sarfiyatı konularında yapıldı. Şikâyetler 177 sorun üzerinden değerlendirildi. En çok şikâyet alan otomobil markaları şunlar:
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 228.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 205
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 195
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 182
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 181
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 180
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 174
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 162
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 158
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 156