SKODA YENİ FABRİKALARIN BİRİNİ TÜRKİYE’DE YAPMAYI PLANLIYOR
Son yıllarda ürettiği modellerle satış grafiklerinde hızla ilerleyen Skoda, 2018 yılına rekorlarla başlamıştı. İlk 2 ayda en çok tercih edilen ilk 5 marka arasında yer alan Skoda, yükselen satış grafiğini tüm yıla yaymak istiyor.
Skoda satış ve pazarlamadan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Alain Favey’in Türkiye ziyareti sırasında bir araya gelen Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce ve Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, otomotiv sektöründeki son gelişmeleri ve Türkiye pazarını değerlendirdi. Pazardaki yatırım planlarına yönelik önemli açıklamalarda bulunan Favey, 2017’de Skoda’nın 1.2 milyon adetle satış rekoru kırdıklarının altını çizerek “Sınırlı kapasite ile en iyi işi çıkarmayı hedefliyoruz. Son yıllarda büyük değişim geçiren Skoda’ya talep çok arttı. Üretim yeterli olsaydı 1.4 milyon satardık” dedi.
Skoda’nın planları arasında Almanyada’ki Volkswagen fabrikasında yer alan boş kapasiteyi kullanmak var. Yeni fabrika yatırımda ise Türkiye’de listede…
”2018’DE TÜRKİYE’DE REKOR KIRACAĞIZ.”
Favey Türkiye’nin kapasitesinin farkında olduklarını belirterek “Bu yıl Türkiye pazarındaki satış hedefimiz 30 bin. Ancak 35 bine ulaşabilecek potansiyel olduğunun da farkındayız. Toplam pazarın ne kadar olacağını henüz tam olarak tahmin edemiyoruz. Ancak 30 bin adet ile Skoda, Türkiye’de yüzde 4 civarında Pazar payına sahip olacaktır. Bu da Türkiye’de Skoda için bir rekor demektir“ dedi.
“HEDEFİ MÜŞTERİ DEVRİMİ YARATMAK.”
Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, Skoda olarak 2018’in ilk 2 ayına iyi başladıklarını ve beklentilerin üzerinde talep edilen bir markaya dönüştüklerini vurgulayarak, “Önceliğimiz tamamıyla müşteri olacak ve faaliyetimizin odak noktasına müşteriyi oturtacağız. Müşteriden bayiye, bayiden markaya, markadan da globale giden bu süreçleri doğru aktaran bir köprü kuracağız. Hedefimiz gerçek bir ‘müşteri devrimi’ yaratmak.” dedi.
”KADINA ÖNEM VEREN BİR MARKA OLACAĞIZ.”
Başar, 2018’de kadına önem veren ve öne çıkartan iletişim formları oluşturacaklarını belirterek şöyle devam etti “Günlük yaşamın içinde özellikle kadın Skoda müşterilerinin hayatlarını kolaylaştıracak diğer markalardan farklı bir takım çözümler üzerinde çalışıyoruz. Bunların ne olduğunu yakın bir gelecekte paylaşacağız. Müşterilerimiz arasında bir ayrım yapmamakla birlikte özellikle kadın müşterilerimize biraz daha yardımcı olacağız. Bu bakışla fark yaratacağımızı düşünüyoruz. Farklı kitlelere ulaşıp kadınların kafasındaki Skoda imajını belli bir noktaya getireceğiz.“ ifadesini kullandı.