Türkiye’de bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 121,5’lik artışla 1247 adet hibrit araç satışı gerçekleşti.
Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Platformu (TEHAD) bu yılın Ocak-Mart dönemine ilişkin satış verilerini açıkladı. Verilerin gösterdiği durum, bu yılın ilk çeyreğinde %100 elektrikli 48 tane ve 1247 tane de hibrit araç satıldı. Geçen yılın aynı döneminde bu sayı 563 adet seviyesindeydi.
Geçen yıl da olduğu gibi hibrit otomotiv pazarından bu yıl en fazla ilgiyi Toyota C-HR modeli görürken, bu modelde 3 ayda 920 otomobil satışı gerçekleşti. Geçen yıl pazara giren Kia Niro hibrit modeli 2018’in ilk çeyreğinde 85 adet satılarak en çok satılan ikinci model oldu. Toyota’nın Auris hibrit modeli de 79 adetlik satışla en çok satılan üçüncü hibrit model olarak listede yer aldı.
TEHAD Kurucusu Berkan Bayram satışlara ilişkin değerlendirmesinde, ülkedeki otomobil kullanıcılarının hibrit modellere gösterdiği ilginin süreklilik kazandığını ifade etti ve hibrit otomobiller özelinde yapılan ÖTV düzenlemesinin otomobil kullanıcısı için cazip bir durum yarattığını belirten Bayram, şunları söyledi:
“Fakat en son gündeme gelen MTV oranlarının artırılması konusu hibrit araç sahipleri arasında endişelere yol açtı. Rakamlarda henüz bu olumsuz durumu göremesek de yıl sonu toplam rakamlarda bir düşüş yaşanabilir. Elektrikli otomobiller daha fazla teşvik edilmeli. Teşvik yöntemleri olarak, köprü ve otoyollardan ücretsiz geçiş hakkı, şehir içi otoparklardan ücretsiz yararlanma, şehir merkezlerine giriş üstünlüğü, ilk alımda parasal destek, firma aracı olarak alımda ÖTV ve MTV iadesi gibi imkanlar sağlanabilir.”