DOĞRU LASTİK BASINCIYLA YAKIT TASARRUFU YAPIN

Araçların güvenli ve dengeli bir şekilde yol üzerinde gidebilmesi için lastiklerinin hava basıncının doğru olması gerekir. Zamanla aşınan lastikler hava sızdırır ve lastiklerin basıncının azalmasına neden olur. Peki doğru lastik basıncı nedir ve nasıl yapılmalıdır? diye merak ediyorsanız tüm soruları sizin için cevapladık.

Düşük lastik basıncı yakıtı artırır.

Lastik basıncı yakıt tüketimi için çok önemlidir. Çünkü düşük lastik basıncı yakıt tüketimini artırır. Yani gittiğiniz mesafe ve yol aynı olmasına rağmen yakıt tüketimiz artıyor ilk önce lastik hava basıncınızı kontrol edin. Çünkü lastik hava basıncı düşerse en belirgin sorun yakıt tüketimidir. Haftada bir defa lastik basıncını kontrol edin. Özellikle uzun yola çıkmadan önce lastik basınçlarınızı kontrol ettirin. Bu kontrolleri akar yakıt istasyonlarında değil güvenilir bir serviste yaptırın. Aksi taktirde km’ 30 kuruş yakıt harcıyorsa aracınız bu 50 kuruşa kadar yükselecektir.

Lastik basınçlarınız doğru olmadığı taktirde özellikle uzun yolda yol tutuş performansını düşürür. Virajlarda aracınız savrulur ve yol tutmaz. Sürüş güvenliğiniz tehlikede olur, lastiğiniz ömrü kısalır.

Lastik hava basıncı kaç olmalı?

Oto lastiklerinin hava basınçları; lastik ebatlarına, aracın modeline, motorun hacmine ve gücene göre değişir. Bundan dolayı lastiklerinizin hava basıncının kaç olması gerektiğini öğrenmek için aracınızın teknik kataloğuna bakın. Eğer kataloğu bulamazsanız aracınızın, benzin depo kapağına ve kapı kenarına bakıp öğrenebilirsiniz. Türkiye’de kullanılan değer genelde PSI’dır. 1 bar, 14.5 PSI’a eşittir. Lastiğe hava basılacağı zaman bar, PSI değerine çevrilir.