Pazar araştırma şirketi olan Kantar Millward Brown’ın hazırladığı yıllık BrandZ Top 100 En Değerli Uluslararası Markalar listesi açıklandı. 6. yılında da Toyota, 29.987 milyar dolar değer ile yılın en değerli otomobil markası ödülüne layık görüldü. Firma geçtiğimiz yıla göre yüzde 5 oranında bir büyüme yaşamış.
Toyota’nın SUV’ları Avrupa ve Amerika’da büyük ilgi görüyor. Şirketin emin adımlarla yürüyüşünün bu duruma sebep olduğunu açıklayan Peter Walshe, Japon markanın neden 6 senedir üst üste bu başarıya ulaşabildiğini Automotive News Europe ile paylaştı.
Toyota’nın BrandZ Top 100 En Değerli Uluslararası Markalar listesi şimdiye kadar 13 kez düzenlendi. 13 listede 11 kez birinci gelen Japon otomobil üreticisi Toyota sadece 2010 ve 2012 yıllarında ikincilik görmüştü.
Son araştırmalar Mercedes’in de yüzde 9’luk bir büyüme yaşadığına işaret ediyor. Alman firmayı 25.684 milyar dolar değere taşıyan bu büyüme, kendisini rakibi BMW’nin önüne, 2. sıraya taşımaya yetmiş. BMW ise yüzde 4’lük bir büyüme kaydederek 25.624 milyar dolar değeri ile 3. sırayı alıyor. Walshe’a göre Mercedes’in bu denli büyümesinin sebebi, Alman markanın Çin, Brezilya ve Rusya’daki pazar hacminin genişlemesinden kaynaklanıyor. Tabi E-Serisinin popülerliğinin artması da başka bir sebep olarak göze çarpıyor.
Ford (4), Honda (5), Nissan (6), Audi (7), Tesla (8), Maruti Suzuki (9) ve Volkswagen (10). VW, Dieselgate skandalının sebep olduğu 2 yıllık aradan sonra tekrar ilk 10’a girmeyi başardı.
Genel olarak ise yüzde 23’lük büyüme oranını yakalayıp değerini 302 milyar doların üzerine taşıyan Google birinciliği göğüslüyor. yüzde 28’lik artış işe 300 milyar dolar değere ulaşan Microsoft 2. sırayı alırken, yüzde 49’luk büyüme gösteren Amazon ise 3. sırada.