J.D. Power adındaki kuruluş her yıl Amerika, Japonya, İngiltere, Almanya gibi 20’ye yakın önemli şehirlerde araştırmalar yapmaktadır. J.D. Power özellikler otomobil üreticilerin saygı duyduğu ve veri satın aldığı bir kurumdur. J.D. Power bu sefer “En az şikâyet alan otomobil markaları“nı araştırdı. 24 markaya ait yaklaşık 14 bin aracın kullanıcısıyla görüştü ve her markadan aynı sayıda, 1 yaşla 3 yaş arasında otomobiller üzerinde araştırma yaptı.
J.D. Power’ın aynı araştırmada “En çok şikâyet alan otomobil markaları“nı da yayımladı. En çok şikâyet alan otomobil markalarına göz atmak için linke tıklayın: DÜNYANIN EN ÇOK ŞİKÂYET ALAN OTOMOBİL MARKALARI HANGİLERİ?
Araştırma; motor, şanzıman, kaporta, iç mekân, elektrik, yürüyen aksan, ses sistemi, ısıtma-soğutma, sürüş konforu ve yakıt sarfiyatı konularında yapıldı. Şikâyetler 177 sorun üzerinden değerlendirildi. En az şikâyet alan otomobil markaları şunlar:
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 99.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 105.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 109.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 113.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 114.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 135. Araştırma, 1 yaş ve 3 yaş arasında yapıldığı için Peugeot’nun 307 modeli bu araştırma dışanda kaldığını belirtelim.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 139.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 139. Şikâyet sayısı Nissan ile aynı olmasına rağmen Nissan’ın Opel’e göre şikâyet dağılımı model başına daha düzenli olduğundan Opel, Nissan’ın bir altında bulunuyor.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 132.
Her 100 araç başına düşen şikâyet sayısı 137.