Bünyesinde Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Porsche, Bugatti ve Bentley’i bulunduran Volkswagen, geçtiğimiz günlerde CEO değişimine gitmişti. Son dönemde elektrikli otomobil teknolojilerine ciddi yatırımlar yapan Volkswagen bu sefer de 2012’den beri kullandığı logosunu değiştirmeye hazırlanıyor. Anlaşılan yeni stratejiler üzerine çalışmalar yürüten şirket, geleneksel görüntüden uzaklaşmak istiyor.
Bloomberg’in habere göre Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in logosunun yenilenmesinin en büyük sebebi ise şirketin pek çok rakibi gibi elektrikli otomobil konusunda yaptığı radikal hamleler. En son 2012 yılında logosunu yenileyen Volkswagen, elektrikli araçlarla ilgili planını, yeni kimlik çalışmalarıyla birleştirerek yeni logosunu 2019 yılında kullanmayı planlıyor.
Konuyla ilgili Almanya’nın başkenti Berlin’de bir basın toplantısı düzenleyen VW yetkilisi Jochen Sengpiehl logo değişimi konusunda yaptığı açıklamada, markanın mevcut logosunun aşırı Alman olduğunu belirterek, “Marka, önceki yıllara göre iyi durumda değil.” dedi ve yeni logo, şirketin sanal dünyadaki logosunun da yerini alcağını ve akıllı telefon kullanıcılarının karşısına bu yeni logo ile çıkacaklarını duyurdu.
Jochen Sengpiehl elektrikli arabaların önemini vurgulayarak, “Büyük zorluk şu: İnsanları elektrik dünyasına nasıl sokarız? İnsanların bizimle birlikte eğlenmelerini istiyoruz. Daha renkli olmaya ihtiyacımız var.” dedi. Şirket 2025 yılına kadar Samsung ve LG Chem’in de dahil olduğu tedarikçilerle yapılan anlaşmalar kapsamında 3 milyon elektrikli araç üretmeyi planlıyor. WV bu proje için 25 milyar dolar ayırmış durumda.
Volkwagen logolarının yıllar içindeki değişimi: